Hej i gen

Hej
I dag har jag börjat jobba, trivs bra mycket att göra (jätte stort område). Men det är kul! :)
Jag tänkte skriva ett inlägg om hur fantastiskt lika vi människor faktiskt är och vilka underbara människor det finns här i världen. Har börjat lära känna en tjej som heter Emelie. Hon gillar att resa precis som jag, hennes föräldrar har skilt sig precis som minna. Hon skriver också. Är lika possitiv och glad om inte gladare :) Enda skillnaden är att hon bor i en helt annan stad. Och det just av slumpen helt fantastisk, saker och ting kanske börjar ordna sig i livet. Jag hoppas bara jag får träffa henne snart. Hon kan verkligen bli en livskamrat. Emelie här är en dikt till dig,


Människor vandrar runt

 

här på vår jord

 

vita, svarta, gula och röda

 

alla är vi ändå lika

 

vi vill alla ha

 

må bra

 

och leva gott

 

villkoren är olika

 

orättvisan finns överallt

 

vi längtar och behöver gemenskap


Emelie du och jag är lika


och jag ser framemot att  lära känna dig


Vi kan bygga något stort tillsammans du och jag


Det vill jag i alla fall hoppas du också vill