Bilder från dagens givande aktiviteter

Idag har jag julpysslat med underbara barn från Syrien och Palestina, här i Boden. Vi har även åkt spark (för första gången i mitt liv). Barnen fick åka häst och vagn, det var roligt att se deras glädje tyvärr har jag inte fler bilder på barnens glädje.

Bodens hembygdsförening ska ha en stor eloge och ett stort tack för de godsaker och solidaritet barnen fick idag.

Det är viktigt att vi integrerar dessa barn i det Svenska samhället samtidigt som vi kan lära otroligt mycket av deras kultur. Det är riktiga eldsjälar som integrerar samhällets mest utsatta individer i samhället med tanke på dagens misslyckade integrationspolitik. Jag vill ju inte direkt påstå att politiker och våra folkvalda har lyckats med att integrera dessa människor i samhället. När ingen politiker på annat plan erkänner detta får röster som SD med en absurd människosyn gehör. Därför måste vi hela tiden förbättra vår integrationspolitik genom att  erkänna våra misslyckanden och tvinga fram andra lösningar tex. att ta ett gemensamt ansvar. För alla vill inte ta ansvar. Det ska inte vara så att någon kommun i Sverige, år 2012 slipper undan ett humanitärt ansvar på grund av en fånig och kanske meningslös ursäkt.

Jag vill framföra dessa barns positiva och fantastiska sidor och speciellt alla barns lika rättigheter. Barn har rätt att äta, leka och gå i skolan. Men inte bara det barn har också rätt till medmänsklighet och respekt. För barn måste just få vara barn! 
      Stolt far!   
      En lika stolt mor!
#1 - - jakob klasén:

Hur vågar du använda vårat ordspråk i sammband med diktatur? elevhemmet som du bodde på i nästan 1 år var en demokrati, som du var del i, om du inte misskötte dig så skulle inte saker ha slutat som de gjorde, sluta med att få folk att tro att grennaskolan är fullt av mobbning.
Det som hände dig var tragiskt, men det är den gyllene regeln, hur man behandlar andra kommer att komma tillbaka till dig, kallas karma Jakob.

Svar: Om jag inte tror på karma då? Skyll på mig, det var som att leva i en diktatur om jag inte gick på sportaktiviteter fick jag stryk tex. Förövrigt: "hur vågar du" ska jag tolka det som ett hot? Svar - ja, jag vågar faktiskt bryta tystnaden. Ni kan sprida vilka lögner ni vill om mig. Det är ju en del av eran taktik precis som man gjort mot judar och andra människor som sticker ut i århundrade. Försök skrämma mig till tystnad, gör det. Det bevisar bara! Erkänn istället att problemen existerat och försök dra lärdom av det.
Jakob Lindén

#2 - - alex:

våga använda vårat ordspråk? Vad är det för trams ! om du har någonsin tagit dig tid att läsa så berättar jacob sin syn på hur han upplever saker och ting och hur han upplevde det som hände honom!

*om du inte misskötte dig så skulle inte saker ha slutat som de gjorde, sluta med att få folk att tro att grennaskolan är fullt av mobbning.*

Hur vågar du ! Du menar att han förtjänade att bli utsatt och behandlad på det sättet? Dömer inte dig men tycker att du verka helt strunta i fakta och att människor dör pga mobbning,utanförskap med mera,folk lider dagligen och det Jacob gör är att försöka informera och förebygga det.

Det här handlar inte om skolan Han gick på utan detta händer överallt, tror inte du hade skrivit en mening om du hade varit anhörig till någon som blivit mobbad eller själv blivit utsatt.

Sist men inte minst du pratar om karma? Tycker att karma är hans bästa vän då han fick upprättelse och gör sitt bästa för hjälpa andra.!

STÅ på dig jacob

Svar: Tack för stödet utan erat kurage och medmänsklig, samt min fantastiska familj som alltid ställt upp hade jag varit död idag utan tvekan. Precis skolan har ju bevisligen gjort fel och jag har all rätt kritisera, det är ju självklart att jag går ut med kritiken offentligt på min blogg när skolledningen inte förmår att svara på konstruktiv kritik som jag flera gånger framfört. Det är som du säger mobbning förekommer överallt och vi förhindrar det bäst genom att erkänna att problemen existerar. Inte förneka! Jag kommer fortsätta kämpa för allas lika värde och rätt till upprättelse.
Jakob Lindén

#3 - - Rosannas verklighet:

Läs om funktionshindrade Rosannas snurriga Helvetesresa! Är det acceptabelt att behandla funktionshindrade personer så?!

http://sofabsomusic.blogg.se/2012/december/j-a-omsorg-2.html#comment