En dikt om sommaren - från mig till er

Här är en gammal dikt som jag hittade på min dator och gärna vill dela. Skrev den någon sommar när livet var behagligt kommer inte ihåg när. 

Sommaren - ögonblickens skönhet

 

Jag vaknar av det skimrande morgonljuset,

det är varmt nu för sommaren är utanför mitt rum.   

Årstiden blomstrar i en vacker grönska

 till den himmelska skyn.

 

Där ovan himmelen jag blickar

 en svala, svävande ty inte lågt idag, 

detta tyder på solsken  och en prydfull dag.

 

Jag vandrar in i min dag badandes och trallandes

 i det sköna vädret. Tar mig ett glas saft

och sitter i min roddbåt. Jag ror med ekan lång bort mot fjärran land.

 

 Plötsligt ser jag en säl komma simmande sälen verkar vara virrig

 kanske aning pirrig.

 

Jag ror mot land och börjar slipa min tand

 då ser jag en and som simmar i sjön.

 

Jag sparkar en boll  som flyger mot ett troll. Trollet jagar en raket

som flyger mot en hare. Jag blir förvånad, förundrad och förstummad.  

 

Jag älskar sommaren, dessa ögonblick och dess skapelser.

Låt mig göra det för evigt.  

 

© Jakob Lindén

 

                                 

#1 - - B:):

Fin dikt :)

#2 - - moa hesslegård :

fin dikt

#3 - - "Fröken Perfekt":

Vad är din adress dit upp till Norrland?Tänkte skicka det där brevet som både säkert du och jag trodde skulle rinna ut i sanden men som sagt måste ha en adress för att kunna skicka. Vet att det är sent men bättre försent än aldrig,inte så sant?

Svar: smultronstigen 4 916148 Boden
Jakob Lindén