Min historia för att förändra - Verkligheten i P3

Ikväll berättade jag min historia i Verkligheten P3. Med syftet att inspirerar andra skolor (inte bara skolor även arbetsplatser) att hantera situationerna annorlunda, hjälpa andra och visa att det finns en väg till upprättelse. Även om den vägen är lång, krokig och jobbig så finns den.

Jag vädjar fortfarande till Grennaskolans ledning att ta kontakt med mig istället för att stöta bort mig och den kritik jag framfört. Jag har personligen inte fått något svar från Grennaskolan på hur saker och ting förändrats. Inte heller någon ursäkt, även fast Grennaskolan erkänt sina misstag. 

Dock vill jag korrigera några små faktafel. Jag var 16-17 år när händelserna utspelade sig. Vi spelade kort på elevhemmet inte i skolans gemensamma uppehållsrum Stureplan.

Jag hoppas som sagt mitt fall kan bli en vägvisare för skolor och arbetsplatser runtom i landet. Mobbning är grova övergrepp som sätter djupa spår i en människas tillvaro och mobbning måste bort. Lyssna på programmet via länken nedan, dela gärna.