Angående min medverkan i SVT Debatt

Nu har jag sett på klippet där jag medverkade i SVT Debatt under gårdagen. 

Jag hade önskat att någon från Lundsberg som själv blivit utsatt vågade berätta, tyvärr ser verkligheten annorlunda ut i princip ingen vågar öppet (ej anonymt) tala om sina erfarenheter på internatskola. På grund av rädsla för repressalier. Och inte bara när det gäller internatskolor mobbning är ett tabubelagt ämne överlag. Alla barn förtjänar en trygg skolgång, diskriminering och mobbning är oacceptabel. Jag tycker därför att skolinspektionen borde stänga fler skolor som har problem i allmänhet.

Jag har under dagen fått många mail och jag vill tacka för alla varma kommentarer.

För er som missade klippet kika gärna, kommer även att länka på min hemsida:

http://www.svtplay.se/video/1397150/29-8-22-00