Tack 2013 och välkommen 2014!

2013 har varit ett sorgligt, orättvist och tufft år. Jag tänker framförallt på personer som stått mig varmt om hjärtat och hastigt tvingats avsluta sina liv. Fina, respektingivande och godhjärtade individer. Människor som jag aldrig kommer få chansen att träffa igen, personer som jag beundrar för unika egenskaper, styrkor och krafter som bara dem besitter. Människor som finns med mig för resten av mitt liv. Jag önskar ni vore här med mig. 

I andra hand tänker jag på mänskliga och mer vardagliga bekymmer såsom, dåliga dagar, veckor eller månader.

2013 har också varit ett glädjande och vackert år. Jag har fått möjligheten att resa runt i världen och se en massa nya platser. Jag har haft några av årets bästa dagar, med mina närmsta vänner t.ex. min 20 års dag. Jag har tagit studenten! Genom dessa bilder vill jag på ett enkelt och personligt vis förmedla "Något av det bästa under mitt 2013". 

Nu sitter jag i New York tillsammans med hela min fantastiska familj, det betyder obeskrivligt mycket för mig att tillbringa tid med familjen. Det känns alldeles, alldeles underbart att vara här och att jag just precis nu är lycklig. Jag önskar också ett stort tack till alla människor som jag fått äran att umgås med och lära känna under 2013. Samt en stor lyckoönskning till ALLA, oavsett vad ni gjort eller vem ni är. Glöm förresten aldrig bort vem ni är.

Här kommer en bild från New York:

Och mitt nyårslöfte:
 
 
Gott Nytt år!  :) 
#1 - - Morgan Hilmersson:

Tänktvärt och klarsynt som vanligt. Jag får tacka stort för att jag är en av dom som du lärt känna under året, det betyder massor för mig med, att du på kort tid har blivit en av mina närmaste vänner, sagt från hjärtat! Gott Nytt Käre Jakob!

#2 - - Susanna:

Hej! jag visste inte riktigt vart jag kunde hitta möjlig mailadress så skriver här så länge.
Har läst din blogg ett tag och kan inte sluta, tack för att du bidrar med så många kloka tankar!
Jag håller på med ett gymnasiearbete om våldet på internatskolorna och tänkte höra mig för om du är intresserad av att hjälpa mig. Tack på förhand!