"Människor med mod"

Det är inte farligt att prata om vad som gör att människor mår dåligt. Alla kan hamna där och alla berörs på ett eller annat vis. Det är det mest naturliga som finns att må dåligt under vissa perioder i livet, speciellt om man omges av en hård miljö eller går igenom kriser.
 
Det är också det mest naturliga som finns att vi fungerar tänker känner och upplever saker olika. Modet att berätta är att våga prata om våra problem, det betyder inte att vi måste gå ut i TV eller tidningar jag berättar för att jag vill hjälpa andra att våga prata med någon.
 
För om vi talar om vad vi går igenom kan saker och ting redas ut, även om situationen kan kännas hopplös. Jag vet att många där ute är fantastiskt modiga, era historier berör och förändrar attityder. Framtiden behöver människor med erfarenhet och perspektiv på tillvaron. Alla människor är lika mycket värda, i vår samtid med ökad stigma är det betydelsefullt att sprida budskap och kunskap. 
 
Här är det senaste reportaget som jag medverkade i för tidningen Extra Luleå:
 
Läs gärna dela och begrunda. 
 
Länken kommer även läggas ut på min hemsida:
 
#1 - - Morgan Hilmersson:

Du skriver fantastiskt vännen min. Och du vet att jag dela din kamp 24/7