Kära medborgare

Om det är någonting jag blivit allergisk mot, så är det att ständigt se exempel på hur äldre behandlas, hur unga glöms bort eller, hur människor överlag utnyttjas eller särbehandlas. Det som kliar och gör mest ont i min halls i vår samtid är hatet på våra gator och torg. Hatet som sprider sig som en ond cirkel i världen och ger sitt förbannade uttryck i olika former, rasism, tortyr, våld, brutalitet och massmord.

Hatet som tyvärr har fått en plattform och opinion inom den svenska politiken. Genom våldsamma handlingar, sexism och rasism. Samtidigt som feminismen, anti-rasism och tanken om ett rättvist Sverige idag växer.

Jag vet inte om den tanken och viljan är större än någonsin. Det kommer visa sig imorgon och i framtiden. För jag hoppas av hela mitt hjärta, att många människor just idag känner sig starka och modiga att rösta. Många av oss känner säkert någon som flytt undan eller tvingats utstå hatarnas grymheter i andra delar världen, många av oss ser vad som ständigt händer i Sverige, känner sig rädda och samtidigt fullständigt maktlösa. Till er vill jag säga - Var inte rädda, vi är inte maktlösa, ni har full rätt att lägga era röster och stå emot. Vi har full rätt att demonstrera och påverka.

Nu ska jag ut och knacka dörr, informera och försöka förmå människor att rösta för ett mänskligare Sverige.

Ge inte upp kära medborgare, idag kan vi visa att vi vänder vindarna, att vi inte litar på hatarna, att vi aldrig kan acceptera deras styre i Sverige. För jag tror och jag ber varje dag för ett bättre Sverige, där vi kan leva i fred tillsammans.