Mina tankar och funderingar om våren

Visst är det härligt med vår! Jag tycker om när vovven blir glad, när hon vill bada och rulla sig i gräset, när fåglarna kvittrar, när djur och människor mår bra. Jag vill absolut inte ta ifrån er, vår allas glädje. 

För mig är våren en både härlig och påfrestande period. Jag ska förklara varför. Jag påminns varje år om våren 2011, då mitt liv rasade fullständigt sönder och samman. Jag blev utsatt för vedervärdiga övergrepp som ingen människa förtjänar att utsättas för. Jag gick igenom en svår kris.

Idag inser jag att våren var minst lika jobbig för mina mobbare och deras familjer. Det blev tillslut nästa vår långa och utdragna processer, viktiga rättegångar, domar och beslut som jag klarade av tack vare stöd och hjälp från min omgivning. Jag fick upprättelse på den svenska statens vägnar. Upprättelse som jag önskar att fler barn och unga som blir utsatta för brott får.

Jag lärde mig att förlåta mina plågoandar, att inte hata, att vi alla är människor och medmänniskor. Att ingen föds ond från grunden. 

Jag lärde mig också att se på livet och de människor jag möter med samma värde, respekt och lite mer tacksamhet. 

Jag var ledsen, bekymrad och kränkt. Men idag ser jag mig själv inte som ett offer. Jag inser att jag är fri, en fullständigt ohindrat individ. Jag är fri att uttrycka mig och berätta min historia. För varje gång jag berättar och möter brottsoffer inser jag hur viktigt det är att vi berättar våra historier. Berättar ingen står vi tysta, rädda och nakna inför moralen och den svenska rättvisan.
 
Länkar även till en låt som jag tycker är fin "Jag vill tacka livet".