Din berättelse en väg ut

 
 
Såg detta klipp Kitty Lingmerh som vid 14 års ålder utsattes för en gruppvåldtäkt, av 10 killar.
Genom musiken har hon hittat sitt vis att våga berätta sin historia.
 
 
Många jag haft kontakt med genom årens gång känner en styrka och en trygghet av att prata med någon, att berätta om ett övergrepp är ett ljus, en styrka, ett hopp om hjälp och en väg ut.
 
Dom som utsätter dig försöker manipulera din hjärna att inte berätta. Dom är ynkliga, hjärtlösa och veka.

Dom förlorar du är en vinnare!
 
Det är svårt att se dina anhörigas tårar och besvikelse. Men det är fullt naturligt att känna vid vetskapen om ett övergrepp. Tänk på att dom inte är besvikna eller ledsna på dig.
 
Jag förstår även om jag inte varit i just din berättelse, så har jag varit med om något liknande något hjärtskärande, fruktansvärt och förnedrande. Det blev bättre när jag berättade, varmare, enklare och mindre obehagligt.