Glad sommar!

Hej,

Här kommer en hälsning från mig och mitt arbete mot diskriminering för allas lika rätt.

Jag har inte glömt er, 

även om det var ett tag sen. Sommaren är här och min sommar är ljuvlig. Jag stannar upp och njuter av tillvaron även om jag jobbar mycket, små enkla njutningar som kvällsljuset eller morgonens gryning gör att man orkar mer. 

Jag har börjat jobba på mitt nya jobb som skötare inom sluten vården, jag trivs jätte bra. Jag har aldrig tidigare haft ett så betydelsefullt, intressant och lärorikt yrke. Av mina nio olika yrken är skötare utan tvekan det bästa yrke jag haft. Människor som mår dåligt behöver någon som lyssnar och erbjuder aktiviteter, någon som kanske har varit i en liknande situation. Även om jag naturligtvis aldrig kan säga att jag vet hur det känns. Jag vet inte hur det känns, jag har inte rivit dina murar, krossat ditt glassplitter eller kämpat med just dina krafter. Vi har alla våra livsresor och öden. Det är helt okej att må dåligt. Psykisk ohälsa är inte farligt 1/3 del drabbas 1/3 del är anhöriga och ALLA berörs av skammen, rädslan och tystnaden. Jag kommer självklart att fortsätta med mina föreläsningar till hösten och i egenskap av (H)järnkollsambassadör.

Bloggen håller jag uppdaterad i mån av tid. Jag har även skrivit en debattartikel som publicerades på Metro debatt.

Sist men inte minst mina studier på Socionomprogrammet prioriteras. Jag har tyvärr fått avböja några förfrågningar på grund av mina studier.

Även denna höst kommer.....läs hela brevet här.