Snart dags för föreläsning igen

Snart är det ny vecka, som innebär möten med massor av nya människor vilket jag verkligen uppskattar. Den här veckan är fullspäckad med seminarier och en egen föreläsning igen som jag ska hålla för studenter på LTU.  Ser framemot uppdraget!
 
Jag kan ju inte låta bli att googla på mitt egna namn ibland. Jag hittade ett ett jätte fint inlägg från den första september 2015, som en lärare skrev efter att ha lyssnat på min föreläsning i Vallentuna den 31 augusti förra året.
 
Det är oerhört viktigt att folk känner hopp och möjligheter efter mina föreläsningar. Först när jag tagit av mig offerkoftan och visar lite tacksamhet för det samhälle som ger mig så mycket fint (även om jag självklart kan bli frustrerad ibland) känner jag att jag bidragit. Det betyder inte att jag ska gå runt och vara tacksam jämt och ständigt men jag är tacksam för de saker som faktiskt fungerar såsom boendestöd, sms påminnelser och praktiska hjälpmedel. Det gör att jag kan klara av en vardag och ett liv på lika villkor trots mina psykiska olikheter. 
 
Tack Jenni för inlägget (om du läser). Jag känner att jag får en pusch och stor inspiration till att fortsätta göra det jag brinner för. Kommer även att lägga ut en länk på min hemsida under fliken referenser/ om mig skrivet av andra. I inlägget kan ni även sen en lista som jag skrivit med för och nackdelar utifrån mitt perspektiv.