Jag är inte heller perfekt

Såg ett klipp från Nyhetsmorgon med Michaela Forni.
 
Vilken klok tjej, även jag (som kille) kan minst sagt känna igen mig. Jag vet att jag inte är ensam om att likställa mig i vad Michaela berättar. Jag är tacksam att familj och vänner stöttar mig i min personliga resa. Jag försöker att göra mitt bästa för att hjälpa andra - men jag är ingen supermänniska. Ingen kan göra bättre än sitt bästa.
 
Det gäller att hitta aktiviteter i livet som får en att må bra. Lyssna på musik, skriva och träna får mej att må bra. Jag är tacksam när människor bjuder in till olika aktiviteter och säger: "kom och var med oss", det värmer att höra både när man mår bra och dåligt.
 
Jag känner mig inte alltid trygg och stark. Det är helt okej! Livet tar och livet ger. Det viktigaste är att man på något vis hittar strategier och verktyg för att försöka hantera sin oro. Jag springer och lyssnar på musik, jag älskar det (även när jag inte är orolig) och mår bättre.

En sak jag har lärt mig genom åren är att säga - nej. I princip alltid accepterar människor ett nej och frågar någon annan gång istället. När jag var yngre hade jag svårare att säga nej, jag gick med på saker som andra tyckte att jag skulle göra och blev utnyttjad. Idag gör jag det jag vill göra.

Jag har också lärt mig att lägga märke till naturen och det vackra i livet, att stanna upp, minnas och njuta av tillvaron här och nu.

En sak som andra människor (eller jag själv) lärt mig är att ingen människa är perfekt och att ALLA gör "misstag".

Tand om dej!

Styrkekram.

/Jakob

#1 - - Anonym:

Du är en fin och klok människa som jag ser upp till ska du veta Jakob ! Det är synd att man aldrig ses nu förtiden . Jag jobbar iprincp varje eftermiddag och kväll vilket har gjort att jag inte kunnat delta i möten som Hjärnkoll har haft i Luleå. Hoppas du får en bra dag idag och god morgon / från Margret

Svar: Hej Margret vad roligt att höra från dej. Hoppas allt är bra med dej! Jag bor inte kvar i Norbotten. Jag har flyttat till Umeå! Ta hand om dej. Och hör gärna av dej om du har vägarna förbi Umeå eller Stockholm. Kram!
Jakob Lindén