Guds goda vilja

För ungefär två veckor sen hände det Gud såg mig. En solskenshistoria.

Idag var jag med om något liknande. 

Brukar inte lägga pengar i bössor (jag bidrar på annat sätt), men när jag ser logotypen #Barncancerfonden svider det till i hjärtgropen.

Kommer på att jag har några ynka enkronor som länge legat lösa i min jackficka. Jajaja jag får väl ge bössan en chans och hoppas att mitt bidrag kan göra skillnad tänker jag.

Den här gången var trisslotterna slut, så jag köpte en annan lott och tro det eller ej men jag vann tillbaka hela köpet igen. Jag trodde först att jag vunnit 40 kronor, då jag inte kände till systemet i det nya lotteriet. Men det visade sig att jag hade vunnit 50 kronor. 

Det finns religiösa krafter involverade här. 

Bibeln säger i 2 Korinthierbrevet 9:7 Var och en skall ge som han har beslutat i sitt hjärta, inte med olust eller av tvång, ty Gud älskar en glad givare.

Bibeln säger i 2 Korinthierbrevet 8:12  Har någon bara den goda viljan, så är han välkommen med vad han har och bedöms inte efter vad han inte har.

Var och en skall ge utifrån sina förmåga! 

Jag har kassörskan som vittne om ni kräver bevis.

Men min tro handlar inte om att bevisa, den handlar om att leva upp till samvetet. 

Att hjälpa utan att önska någon motprestation lönar sig uppenbarligen. För jag önskade egentligen ingenting när jag köpte lotten, jag köpte lotten på ren impuls och vann. 

 
 
#1 - - Anonym:

Jakob! Läste det su skrev om din adhd på Aftonbladet, jag vill bara säga att trots din hårda och tuffa uppväxt så älskar Jesus dig! Hans älskar dig vår goda och nådiga Gud och han vill hjälpa dig och han ser ditt hjärta! Vad du än har på hjärtat och vad du har för bördor vill Jesus hjälpa dig!! Han kan det! Han har hjälpt mig med sin kraft! Det är bara han som kan bryta alla bojor i ditt liv! Prisa den Sanna Guden!!

Svar: Ja vi är alla Guds barn, bröder och systrar. Det är viktigt att inte tappa tron. Kram!
Jakob Lindén