Hon är min hjälte!

Vänner,
 
ni måste bara se det här klippet:
 
 
"Del 5 av 6: Jill Johnson välkomnar sex nya gäster till sin veranda. Artisten Ana Diaz, som skrivit låtar åt världskändisar, kommer till Nashville. Hon hoppas på att träffa en låtskrivare, som liksom hon själv, lever med psykisk ohälsa. För hur är det egentligen att leva med psykisk ohälsa i USA? Det blir ett starkt första möte med countryn och med Nashville."
 
Jag måste också berätta en sak för er. En sak som jag vill vara uppriktig och ärlig med. I september fick jag diagnosen Bipolärsjukdom. Jag går upp i varv ibland vilket både är positivt och negativt. Men jag håller på att testa en ny medicin som stabiliserar topparna och dalarna och förhoppningsvis ska kunna göra att jag kan börja arbeta igen. 
 
Jag har varit inlagd på sjukhus. Men också blivit nekad hjälp när jag sökt hjälp, blivit utslängd på gatan mitt i natten. Det är inte mina föräldrars fel helt och hållet sjuk "vårdens" fel! Läkare har till och med skrivit ut mig när jag varit en fara för mig själv, vilket jag tycker är tjänstefel. Det handlar inte om att det inte finns platser, jag har själv sett med egna ögon att det finns platser på avdelningarna tomma sängar. Jag vet ärlig talat inte varför en läkare på ett sjukhus behandlar en sjuk människa så hänsynslöst och omänskligt. Jag menar dom har ju alla tvångsredskap och vakter om det skulle behövas. Men det enda vakterna gjort (mot mig) på ST: Görans sjukhus är att lyfta ut mig på gatan. Det mest jävliga i det hela är att läkaren vägrar att stå för sitt "misstag" och be om ursäkt. För det är överläkaren som är ytterst ansvarig, han har beslutat om detta. 
 
Polisen försöker ofta att hjälpa mig när jag gör tokiga saker. Men inte alltid sjukvården dessvärre. Dom har en krisplan som min duktiga läkare i öppenvården har skrivit, men läkarna på ST: Görans psykakut skiter i den ibland.
 
Jag hoppas snart jag kan gå tillbaka till arbete. Men just nu är jag tyvärr inte i fas. 
 
Jag skriver inte det här inlägget enbart för min egen skull utan också för att hjälpa andra. 
 
Aja åter till klippet. Artisten Ana Diaz är min hjälte med sitt mod, hon får fler att våga vara modiga hon fick mig att våga berätta om min sjukdom.