Jag tänker satsa på riksdagen

Jag heter Jakob Lindén. Jag är 24 år gammal.
Under min första tid på gymnasiet fick jag uppleva grovt våld, våld på internatskola dvs. hat både i hemmet och i skolan. Jag fick delvis upprättelse och valde sedan att förlåta mina plågoandar. Det är absolut ingenting man måste välja och jag har full förståelse för människor som väljer att inte förlåta sina förövare.
I dagens samhälle lägger polisen alldeles för mycket tid på att utreda små brott t.ex. skadegörelse, plankning stöld eller trafikbrott . Deras chefer uppmanar dem till att utreda brott som är relativt enkla att utreda! Polisen säger själva att dorm inte har tid att utreda riktigt grova våldsbrott som sker överallt på alla orter i Sverige. Brott mot äldre, brott mot barn och brott mot kvinnor och män.
Om jag blir vald till riksdagen tänker jag göra det enklare för polisen att utreda alla typer våldsbrott. Jag tänker kämpa för att våldsbrott ska prioriteras i större omfattning.
Jag tänker också kämpa för alla människors lika värde och rätt till delaktighet (jag har själv funktionsvariationer i form av ADHD och AST). Men det hindrar inte mitt arbete som riksdagskandiat tvärtom.
Barndomen är en grundpelare för jag minns min egna uppväxt som splittrad på grund av mina bokstavskombinationer. Men jag fick möjlighet att åka på kollo.
Vi brukade leka runtomkring storslagna, bedårande herrgårdar. Vi spelade fotboll det var roliga matcher. Vi åt godis, glass, vi satt vid lägereldar och lyssnade på kusliga spökhistorier. Just i den stunden på landet, i skogen omgiven av knott tilläts jag vara ett oskyldigt barn. Vara lycklig, vara arg, glad och till och med flippa ut ibland. Jag minns alla godnattkramar och sagostunder om kvällarna. I den miljön var jag duktig på fotboll, jag gjorde en hel del mål, någon frågade mig till och med om jag spelade fotboll ofta vilket jag inte gjorde.
För ett tag sen skrev en gammal kolloledare till mig.
"Det är kul att följa dig Jakob! Jag har alltid vetat att det skulle bli något stort av dig. Du är nog den yngsta som på riktigt ville skriva till statsministern och fick svar. Du ville att politiken och förutsättningarna för barn med NPF skulle förbättras.
Kommer du ihåg vad din dröm var som 9-åring?""
Ord och minnen som jag kommer att bära med mig för resten av mitt liv. Därför är det superviktigt att vi motiverar och peppar, sprider kärlek till kidsen. Jag kommer som sagt att bekämpa alla former av hat och hot speciellt mot barn. Och vill ge ökat stöd till kollo och läger för barn.
För att jag själv blev mobbad på grund av den jag är, väljer jag att ställa upp och kämpa till riksdagen för partiet Enhet. Med Enhets vission om att:
"Samhällets värdegrund behöver vila på medkänsla och solidaritet, på att vi behandlar andra på samma sätt som vi själva vill bli behandlade. Det behövs en global, mänsklig etik som en gemensam nämnare för jordens alla folk oberoende av nationalitet, språk, ålder, kön, livsåskådning eller kulturtillhörighet. Vi är alla delar av en och samma helhet. Därför har vi tillsammans ett ansvar för helheten. Ett ansvar som bygger på medmänsklighet, samarbete och syskonskap."
(null)

PS. Flygblad finns att beställa om ni är intresserade.