Polisen och politikerna är naiva

Nu kommer jag säkert få många så kallade feminister emot mig men det skiter jag fullständigt i. För jag känner att jag har all anledning att kommentera artikeln. Och det faktum att svenska politiker är så vansinnigt naiva i Sverige år 2017/2018. Politiker som förespråkar att man ska jaga sexköpare har fel, därför att man borde jaga "riktiga" bovar. Det vill säga de män oftast från Ryssland eller Östeuropa, som tror att det är helt okej att komma hit till Sverige för att köpa och sälja kvinnor. Prioritera att låsa in dessa banditer länge.

https://www.folkbladet.nu/…/lundgren-s-sexhandel-har-ingen-…

Ett problem är att männen ofta kommer tillbaka och gör samma sak om och om igen. Här måste Sverige införa ekonomiska sanktioner mot deras hemländer.

Lika irriterande är det faktum att polisen får fler resurser till att utreda brott som ofredande och ringa narkotikabrott. Istället för att utreda fler våldsbrott.

Jag kan bara prata för mig själv. För en tid sedan fick jag en anklagelse om ofredande, på grund av påstådda kommentarer på nätet. Vissa anklagelser var helt absurda! I vilket fall hade bloggaren som heter Joanna Halvardsson själv accepterat kommentarerna. Jag var tydlig med detta redan i första förhöret. Jag förklarade för polisen, att det omöjligt kan vara ofredande om man själv accepterar kommentarerna. Vilket är sant! Dessutom hade jag inte skrivit all skit som jag blev anklagad för.

Vid ett tillfälle tog sig till och med polisen från Umeå tid och resurser av våra gemensamma skattepengar, att resa från Umeå till Stockholm. Där jag bland annat på grund av den häxjakt jag blivit utsatt för vistades på sjukhus. Jag blev utesluten ur en förening som betydde mycket för mig (som också finansieras av våra gemensamma skattepengar). En förening som arbetar för allas rätt till delaktighet. Men snacket var nonsens. Det tog hårt på mig. Förhöret (inte det första förhöret) skulle likt förbannat genomföras. Helt i onödan!

Jag citerar förundersökningen:

"Förhörsledaren noterar att den misstänkte somnar under förhöret. Förhöret avbryts."

Och kom nu inte och påstå att jag röstar på SD bara för att jag är en av få som faktiskt vågar vara ärlig.

Jag var uppriktigt från början ändå tog det nästan två år för polisen att utreda fallet. Äntligen kom beslutet från åklagarmyndigheten som en ängel i sin gloria direkt ned i brevlådan. Vad jag sagt hela tiden:

"Det föreligger inte tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom."

Tur att det finns någon vettig instans!

😂