Kort uppdatering

Det är svårt att sammanfatta veckan. Men ska jag göra det kort, så skriver jag fåordigt positiv vecka för mig personligen.
 
I Måndags höll jag en föreläsning i Vallentuna, den blev himla lyckad och jag är ödmjukt tacksam att människor ser mina erfarenheter som betydelsefulla. Att jag kan vara till nytta för familjer, anhöriga och personal.
 
Sen har jag börjat jobba för Röda Korset ett par timmar i veckan. Det känns sannerligen givande med tanke på att flyktingsituationen är den värsta sedan andra världskriget. Hälften av människorna som flyr är barn under 11 år! Jag tror ingen har undgått, de fruktansvärda och mest hjärtskärande rapporter vi  sett och beaktat under veckan. Jag känner i alla fall att jag måste göra något nu.
 
Jag har också haft möte med (H)järnkolls ambassadörerna i Västerbotten och planerat höstens aktiviteter.
 
Dessutom har mina studier på Socionomprogrammet startat med intressanta föreläsningar om psykologi och etik.
 
Oj höll nästan på att glömma bort att jag träffat lite nytt folk, genom mitt medlemsskap i S-studenter. Det känns viktigt att engagera mig politiskt i en tämligen orolig samtid. Idag blir det skola och jobb på Röda Korset. Ha det fint och trevlig helg! :) 😊
 
 

Tar med mig dessa fina ord som jag fick när jag föreläste igår.

Ett foto publicerat av Jakob Lindén (@jakoblinden) Sep 1, 2015 kl. 8:59 PDT