Intressant serie

SVT har nyligen börjat sända en serie i tre delar "Mina två liv" om bipolär sjukdom en av Sveriges vanligaste psykiska sjukdomar. Vem som helst kan drabbas när som helst. Jag kände igen mig mycket i serien och måste erkänna att även jag har mina toppar och dalar ibland. Jag har haft perioder med återkommande stress och ångest. Det mesta har löst sig men ibland kan det kännas jobbigt att vara människa. Jag har ingen bipolär diagnos på papper, för mig är inte det viktigaste att ha en massa diagnoser på papper även om man kan få mycket hjälp av vetskapen. Det viktigaste är andra människors insikt,  att vi har förståelse för människors tuffa och lätta perioder i vardagen och ställer rimliga krav på oss själva. Just nu räcker det t.ex. att skriva detta korta men välbehövliga inlägg. Nästa vecka handlar serien om "inneboende kraft och kreativitet".  Serien är mycket lärorik, dels att förstå när människor verkligen har det tufft men också för att kunna förstå min egna livssituation och inse att jag inte är något offer. Att vi människor är ganska lika varandra. Se gärna serien;
 
#1 - - Roxana:

Tack J.,
jag ska titta paa serien.
Ja, vi maenniskor aer i grund och botten mycket lika. Alla har vi behov av att vara inkluderade, respekterade och aelskade. Saa enkelt det laater.

Grattis, bra blogg!

R.