Det är inte bara jag som bevittnat den otrevliga stämningen

Den här kommentaren hittade jag på ett nätforum. Personen som skriver vill vara anonym. Det kan jag förstå och respekterar fullt ut. Ni får gärna skriva till mig om er upplevelse av den svenska skolan inte bara om Grennaskolan utan skolor rent allmänt. Blir så nyfiken på vem som skrivit. Om någon som skrivit den här kommentaren följer min blogg. Vänligen kontakta mig.

 

 


"Grennaskolan har fina omgivningar, rätt bra lärare och lyxig mat. Men det finns en ganska otrevlig stämning och tillsluten syn på oliktänkande. Jag har till exempel varit med om elever som kastat pennor på partier som hälsat på och förra året blev en kille grovt misshandlad på elevhemmet. Trots att vi sa till lärare flera gånger att vi tyckte stämningen gentemot honom var obehaglig verkade det bara bli värre hela tiden och det slutade riktigt illa. Sådant får inte hända och det var jobbigt att se. De behöver jobba väldigt mycket på stämningen och att ha en öppen attityd mot människor. Lätt att det blir instängt i lilla Gränna, särskilt på vintern. Ångrar att jag valde den här skolan även om jag mötte mycket bra människor och fick testa roliga saker."


 

 

Jag vill bara belysa och styrka mitt påstående att situationen på vissa (kanske inte alla) elevhem är under all kontroll. Även om jag inte upplevde det största problemet i att lärarna inte såg.Utan att ledningen inte agerade på rätt vis. Jag kan bara vädja till skolan utifrån minna och andras antagande att jobba med stämningen och respekt på skolan. Genom att placera ut fler vuxna som ser vad som händer på elevhemmen. Där 90 % av alla mobbning inträffar eftersom det finns många vuxna i skolan.Uppenbarligen kan man inte lita på att skolans elever sköter allting själva!