Besvarar lite mer kritik

      • Jag förstår inte att du hatar osss så mycket men ändå försöka, jag hörde att du skrev till mattias vadsten att du saknar skolan så du har en riktig dubbel moral om jag får säga det så. det är du som har kastat skit på alla internat skoler. Även vissa polare till mig på LS tycker så. Du kastar skit på alla på skolerna som inte har gjort något mot dig bara över tre killar, vem är svag och kan inte hantera sin egna fight. du måste ta ner skoln för <tt få våra uppmärksamhet är bara ledsen.

        jag tycker synd om dig jakob att vi inte kom överens, det gör jag verkligen. men när du säger att alla på skolan som jag älskar står för kamratuppfostran och penalis så tar du detta till en helt annan nivå. ville bara att du skulle veta att du försör inte bara för mig men för över 250 andra bara på denna skolan

    • Jakob Lindén
      för 25 minuter sedan
      Jakob Lindén
      • Jag hatar er inte jag kräver som sagt bara en ordentlig ursäkt från vuxna/ unga människor som gjort fel. Så gör man i verkligheten. Man står för det man gjort och speciellt om man sårat en annan människa. Människor som slår (vi vet båda att våld förekommit även om du nu säger att det inte är sant) förstör bilden av eran skola. Jag saknar delvis skolan, det som var bra. Men det finns saker och ting jag inte saknar t.ex. att du slog. Gud vad tragiskt att folk tycker så, hur ser moralen ut för dessa människor? Precis att ni (verkligen inte bara du) stod upp för det som var fel från början. Om jag bara hade fått en ordentlig ursäkt (i from av förändring)  för länge sen hade det inte behövt gå såhär långt. Grabbar jag har verkligen varit schyst mot er, försökt få er att inse vad ni gjort gång på gång. Eftersom ni aldrig erkänner, känner jag bara hur orättvist det vore om jag inte gick vidare. Jag känner mycket sympati med er, ni bär på någonting. Frågan är bara varför detta ska vara hemligt? Jag säger inte att alla på skolan står för detta, i så fall lyssnar du inte på vad jag säger. Tvärtom det är en liten minoritet som står för detta. Och du var en av dem. Det är ni som förstör när ni inte erkänner, inte jag och det kommer visa sig vem som har rätt för eller senare. För du ska inte tro att jag lägger detta bakom mig tvärtom ju mer ni förnekar desto viktigare känns det för mig att gå till botten. Det har att göra med att jag inte accepterar att människor luras in i en falsk trygghet. Där saker och ting inte är som det ska egentligen. Sen ska du också vara besviken på er ledning som inte agerat korrekt i fallet. Och det kommer också att visa sig. Som sagt allt detta hade kunnat brytas mycket tidigare. Varför jag anser det viktigt att gå vidare med detta är enbart för andras skull inte för min egen.

    • Jakob Lindén
      för 23 minuter sedan
      Jakob Lindén
      • Sen har jag en liten fråga här, är det jag som är media?


#1 - - Patrik:

Det är bra Jakob att du måste stå på dig och visa att man inte tolererar att bli utsatt för diverse mobbning,trackasserier,hot och misshandel på en skola.Sen fattar jag inte att inte skolans personal vidtar åtgärder mot de som har terroriserat dig på skolan,för det är faktiskt skolpersonalens plikt att vidta åtgärder,så fort några elever sätter i system med att mobba,trackassera,misshandla och hota andra elever.

#2 - - Preben:

Jeg vil bare støtte Jakob her, mobbere er folk som ofte går sammens mot en person. mobbere er for meg de svake mennsker i vårt samfun.

#3 - - Jonas:

Helt rätt stå på dig unge man

#4 - - Glimma:

Ett tillägg till ditt svar på kritiken men egentligen riktat till den du besvarar.



ALLA, inklusive lärare och elever, är delaktiga i det som upplevs som mobbing. Vare sig man vill det eller inte, är delaktig eller inte, är medveten om det eller inte osv. Det handlar om hela miljön,en anda, och alla som ingår i den och som gör utsattheten möjlig bara genom att finnas i den. Man behöver inte vara aktiv för att se till att mobbing sker utan det räcker helt enkelt att vara passiv och gå undan, inte ta strid emot det. Det är ett tyst medgivande till att kränkningen kan fortsätta.



Mao, man ingår och är en del i en helhet som tillåter kränkning av endra även om man inte deltar i kränkningen.



Jag för själv ett krig mot skolan pga dess flathet och oförmåga att se verklighet och sammanhang i en helhet. Skolan och de som ingår i den måste förändras för att alla ska må bra under sin skolgång, vilken årskull man än tillhör.Läs mer: http://glims-of-my-thoughts.blogspot.com/