Hjälp mig att sprida vidare kunskap om min diagnos och historia genom att dela den här korta texten!

Mitt namn är Jakob Lindén, 

Jag har diagnosen AS (asperger). Jag upplever tyvvärr att det finns en stor okunskap om min diagnos. Därför vill jag vara med och förändra samhällets attityder och sprida kunskapen om den. 

Under min första tid på gymnasiet utsattes jag för grov mobbning.

Förövarna märkte fort att jag inte var som alla andra, men vem är egentligen som alla andra?

Det började successivt med glåpord men gick snabbt över till slag, sparkar och andra övergrepp.

Mobbningen gjorde att jag började missbruka droger, främst hasch och alkohol.

Jag önskar ingen annan det helvete som jag utsattes för.

Jag vet att mobbning får mycket stora konsekvenser och sätter djupa spår i en människas liv.

Idag har jag bestämt mig för att jag aldrig kommer att bli som alla andra, jag vill vara mig själv, för jag tycker om och uppskattar olikheter.

Tänk vad tråkig världen vore utan olikheter!

I form av föreläsningar försöker jag få både vuxna och barn att inse vad hat mot enskilda individer leder till.

Jag har även skrivit en bok om de grova systematiska kränkningar jag utsattes för, och om vilka slutsatser jag dragit om (min) sanning!

Bokens titel är: ”Sanningens ord”. En sanning utifrån mitt perspektiv. 

Mer information finner du via min hemsida:

www.jakoblinden.se

Hoppas vi ses!

Bästa hälsningar

Jakob Lindén