Dessa dagar

Dessa dagar har varit magiska, jag har knutit nya fina kontakter och träffat så många härliga människor som tror på mig och det jag gör för att hjälpa andra. Jag känner verkligen att jag tagit revansch, gottgörelse för alla människor som skrattat, hånat och förnedrat mig. Men också gottgörelse för de misstag jag gjort i livet.

Samtidigt blickar jag tillbaka med glädje när jag tänker på alla människor som varit där för mig, genom livets svåra stunder min familj och mina viktiga förebilder som hela tiden funnits där i tankarna och känslorna.

Jag har även fyllt år 20 år. Jag har haft fantastiska dagar med familj, släkt och vänner! Fått massa fina presenter. Den bästa presenten var att få inspirera och motivera så många människor i Göteborg. Det kom över 200 personer och salen fylldes nästan. Jag tror att det är mycket svårare att ge hopp, kunskap och förnyelse om man inte får kärlek när man växer upp. Kärleken jag fick när jag växte upp har nämligen gjort mig till en helhjärtad och sympatisk människa. Den har räddat mig.

Dessvärre har jag inte hunnit skriva några djupare Debattinlägg. Men jag hoppas ni har förståelse med det. Ser redan framemot nästa stora föredrag.

Nu går vi vidare mot ett modernare samhälle. Där vi förhoppningsvis tänker på vad som är bäst för människan främst och inte på byråkratins grundpelare, som kan styra detta samhälle i kaos. Ingen bitterhet i världen kan besegra mig. Jag har låtit mig övertygas för lätt. Jag har framförallt lärt mig att det finns många varma och trevliga människor i landet Sverige (från norr till söder).

Jag har också sammanställt resultaten av utvärderingen och det här är några av alla fina ord jag fick, som jag kommer att bära med mig för resten av mitt liv:

"Mycket behövlig föreläsning. Behövs ut i skolorna, bland personal som arbetar i skolan. Lycka till framöver. Bra jobbat!"

Föreläsning, Frölunda Kulturhus, 2013.

"Jakob! Du är en klok, mogen ung man med mycket empati. Jag lärde mig mycket. Du har ett hjärta av guld. F.d. lärare 71 år. Tack!"

Föreläsning, Frölunda Kulturhus, 2013.

"Du är väldigt charmig och rolig att lyssna till. Tack."

Föreläsning, Frölunda Kulturhus, 2013.

"Jätte fint framträdande.
Du är en stark kille som vet vad du vill och kommer nå dit du vill.
Tusen tack!"

Föreläsning, Frölunda Kulturhus, 2013.

Resultaten av utvärderingen kan sammanfattas i följande tabell utifrån enkäter som 81 personer fyllde i efter föreläsningen:

Lysande föredrag rakt igenom: 48 personer

Mycket bra föredrag: 18 personer

Ett bra föredrag: 15 Personer

Mindre bra: 0 Personer

Många önskade mig också lycka till i framtiden det glädjer mig. Tack detsamma!

 
 
På bilden ser ni stora salen på Frölunda Kulturhus (innan föreläsningen) och min trevliga vän Morgan. 
#1 - - Morgan Hilmersson:

En stor ära för mig att få figurera på detta sättet. Du är absolut något av de bästa som hänt mig på lång tid, din vänskap är ovärderlig för mig! Toppen inlägg som vanligt kära vän!