Medverkan i Jenny Strömstedts

Det finns så många människor som mobbas och trakasseras dagligen och inte får sin röst hörd. Jag vill som jag skrivit många gånger förr, vara en röst åt de många barn och ungdomar som lider i tysthet. Jag kan bara blicka tillbaka på livet och de människor som räddat mig, bidragit till att jag rest mig och blivit lite av en "ny människa" med stor ödmjukhet och tacksamhet. I Måndags medverkade jag i Jenny Strömstedts talskhow, tillsammans med Alex Schulman, Björn Kjellman, Lisa Langseth och så förstås det härliga bandet Movits. Var ett minst sagt spännande och häftigt avslut på programmet, se det! Vi pratade om identitet, att hitta tillbaks efter en kris och att våga vara sig själv till och med våga släppa loss ibland. Det kändes verkligen som att jag fick bra med utrymme till skillnad från vissa intervjuer där jag framstår som ett offer och där man knappt får med det viktigaste. Även om det jag berättade i TV naturligtvis var en liten bråkdel av det jag vill berätta och förmedla. Jag är inget offer och kommer aldrig att bli en hackkyckling. Vill ni inte se hela programmet utan endast den del där jag medverkade, klicka här

Den här veckan kommer jag att ha en liten föreläsningsturné runtom i Norrbotten med regeringsprojektet (H)järnkoll, som syftar till att öka kunskapen om psykisk ohälsa. Där jag återigen berättar min historia för att hjälpa andra. Igår var jag i Gällivare och det var mycket uppskattat. Idag blir det Boden och imorgon blir det Piteå. Ser framemot att möta er gott folk!