Goda nyheter

Jasså, jaha där ser man...

’’Man ska sluta när man själv inser det, inte när andra säger det’’, säger Mats Almlöw.

Jag säger som jag skrev för länge sen:

"En ledning som flera gånger accepterat pennalismen har visat så tydliga brister i sitt ledarskap, så tydliga att det inte längre går att leda en skola eller arbetsplats enligt min mening."

För mig känns det som att Mats Almöw äntligen insett att han borde överlämna sin position till någon annan. Jag förstår att det varit svårt för Almlöw att överlämna makten. Men jag vill faktiskt ge Grennaskolans ledning en eloge i detta fall. Inte minst Mats Almlöw.

Jag hoppas nu Grennaskolan får en ny klok skolchef som ingriper mot alla former av mobbning.

Förresten så frågar många personer när jag är ute och föreläser om jag skulle vilja åka tillbaka till min gamla skola. Tidigare har jag svarat - inte så länge mina förövare går kvar på skolan. Eftersom mina förövare tog studenten på skolan blir svaret naturligtvis annorlunda idag.

Jag hoppas jag en vacker dag får chansen att berätta om mina erfarenheter på Grennaskolan.

http://grennakuriren.123minsida.se/

Inlägget kommer även att publiceras på min hemsida.