Ibland kan jag bara inte förstå

 
Foto: Bo Jakobssson, ordförande Autism och Aspergerföreningen Norrbotten. Extra tack till Autism och Aspergerföreningen Norrbotten som arrangerade konferansen "PRIO- psykisk hälsa till alla i Norrbotten".
 
Med på bilden:
Kerstin Evelius från Socialdepartementet,
Mårten Jansson från NSPH,
Katriina Hugosson, ordförande i OCD-förbundet samt
Kerstin Evesson, OCD föreningen Skåne.
Elisabeth Lindberg som representerade Nll.
Kerstin Hübinette, Autism och Aspergerföreningen Norrbotten,
Jakob Lindén, attitydambassadör (H)järnkoll. 
 
Ibland kan jag bara inte förstå hur fort tillvaron kan förändras. För några år sedan genomled jag ett helvete av tortyr, som resulterade i en fruktansvärd psykisk ohälsa för mig som människa. Mitt liv var hårt. Även om jag har mina motgångar vilket är mänskligt, så är mitt liv för det mesta idag alldeles, riktigt underbart. Jag får resa runt i Sverige, detta underbara land, från norr till söder och träffa så många härliga människor (t.e.x  kollegor, privatpersoner, eldsjälar, ministrar, lärare och elever) som brinner och lägger ner hela sin själ på att förändra attityder. Jag får möta människor i sina liv och lyssna på deras berättelser. Jag får göra min röst hörd genom att berätta min historia. Och en sak är säker, jag tänker aldrig mer hålla käft för tystnaden höll på att ta död på mig, tystnaden kan fortfarande svida till men ingen ska behöva lida. Och de allra flesta individer som jag möter vill inte att jag ska hålla käft. Jag brinner för mina uppdrag och jag älskar det jag gör. Tack Sverige, tack för chansen ni ger mig och tack för att ni tror på mig. Jag brukar säga såhär "Det finns så många människor jag skulle kunna hata, men att lägga energi på att hata är förgäves för det finns sannerligen så många människor som jag verkligen älskar".
 
Idag passar jag också på att meddela att jag från november till mitten av januari månad, kommer att ta ett uppehåll i min vardag. Jag kommer att göra min livs resa. Jag ska åka från Sydafrika till Kenya, tvärs igenom Afrika och jag ser verkligen framemot detta äventyr. Det kan hända att jag bloggar under resan. Under våren 2015 kan ni självklart fortfarande, som vanligt boka mig som föreläsare jag kommer fortsätta med det jag gör för jag gillar mötet med människor.