Din personlighet

Kunde verkligen känna igen mig i Anders Hansens program om Autism och ADHD. Mycket tänkvärt och intressant. Tycker alla borde se det! Där kan ni se lite av mina drag och det faktum att jag verkligen inte saknar empati. Jag tror många människor även de utan diagnos kan känna igen sig, men jag känner igen mig extremt mycket. Både för och nackdelar. Men framförallt fördelar, har jag upptäckt i alla fall när man lär sig att leva med diagnoser.👍👌

Autism:

Har ofta samma kläder. ✅
Känslig för ljud. ✅ 
Upplever orättvisor starkt men får träna på det. ✅
Kan känna väldigt starkt om någon gör sig illa. ✅ 
Tyckte mer om att vara med vuxna när jag var yngre. ✅ 
Svårt med den sociala biten men övat på det och fått mycket hjälp. ✅ 
Dagdrömde mycket i skolan. ✅ 
Älskar rutiner. ✅ 
Hittar ofta olika system ett konkret exempel på det är mina lappar. ✅

ADHD:

Koncentrations svårigheter. ✅
Har haft problem med impulsiviteten. Men det har blivit bättre. ✅
Svårt att fokusera ett konkret exempel, när jag pluggade på universitetet hade jag svårt att läsa vad som stod i böckerna. Men det har blivit lättare. ✅
Bra med belöningssystem. ✅
Å andra sidan kan jag bli enormt fokuserad när jag väl hittar något som jag tycker är intressant. ✅
Mer sårbar för beroenden och snabba kickar. ✅
Träning är viktig. ✅

I det stora hela vill jag poängtera att mina diagnoser varit och är min superkraft. 💫

Det viktigaste av allt som jag tar med mig "alla med adhd är olika och alla med autism är olika".